måndag 28 april 2008

Måndag 28 april


Har letat en bok om svordomar i olika kulturer en timme nu!! En elev ska göra en fördjupning av svordomarnas ädla konst...vet exakt hur den ser ut och fattar inte var den kan vara...Några typiska svordomar från inre Norrland har hörts i stugan!! :) Tänker på mitt 4,5-åriga barnbarn som när jag svär, tittar med skräckblandad förtjusning på sina föräldrar, väntar på reaktioner och viskar förtroligt..."Farmor du sa ett svärord..!

Dagens kort är med de små träden från Alota, riktigt söta tycker jag! Skulle passa bra till att önska någon trevlig sommar!


Tack för titten!

2 kommentarer:

Andrea sa...

The card looks very nice.

xxAndrea

Anonym sa...

"Svordomsboken" skriven av Magnus Ljung har vi haft förevisning om i vårt hem och är numera fullständigt inlästa på, har jag skrivit om i en av mina bloggar. Den finns i pocket och kostar alltså inte skjortan precis.